BK2070: Plandocumentatie

Bronnen

Voor de plandocumentatie die op deze pagina te vinden is hebben we gebruik gemaakt van de volgende bronnen:

We hebben uit deze bronnen de hoogst noodzakelijke informatie gehaald om mee te werken. Met de verstrekte gegevens kun je zelf op zoek gaan naar meer informatie: boeken uit de bibliotheek of je eigen collectie , het internet, etc.

Het opzoeken van aanvullende tekeningen, schetsen, maquettefoto's en foto's van gerealiseerde plannen kunnen je helpen om een goed beeld van het plan te krijgen. Het vergt wat inzet om uit 2D beelden genoeg informatie te halen om een goed 3D model te kunnen construeren. Deze vaardigheid is voor architecten onontbeerlijk.

Schaal

Alle tekeningen zijn op schaal 1:200 gezet. De PDFjes zijn gemaakt om uit te printen op A3. We hebben de meeste tekeningen met de hand vanuit scans op de juiste schaal moeten zetten, dus enige afwijking in schaal is zeer wel mogelijk.

Voor deze opdracht raden we je aan om in je plan van aanpak de maten die je uit de tekeningen haalt af te ronden op een handige maatsystematiek.

Overzicht van de geselecteerde plannen

De plannen zijn opgedeeld in groepen. Voor practische informatie over de verdeling en het uitwerken, zie Voorbereiding en Workshop 1.

Le Corbusier (1887 - 1965) / Plan Libre

Adolf Loos (1870 - 1933) / Raumplan

J.J.P. Oud (1890 - 1963)

Gerrit Rietveld (1888 - 1964)