Veelgestelde vragen (FAQ)

Waar kan ik terecht met vragen over cijfers en herkansingen?

Neem even per mail contact met ons op om een afspraak te maken.
Tijdens drukkere periodes kan het zijn dat we hiervoor een speciaal spreekuur inroosteren. Op de pagina organisatie vind je nadere details.

Waar kan ik terecht met inhoudelijke vragen over software en ICT voorzieningen op de faculteit?

Speciaal voor studenten biedt de faculteit Bouwkunde een 'helpdesk' voor ICT gerelateerde vragen: Student IT Desk @Hok.

Ik heb het vak niet gehaald, wat nu?

Kijk voor informatie hierover op onze pagina over herkansingen.

Ik heb me niet ingeschreven, maar wil de workshop of begeleiding graag nog volgen, kan dat?

Als je je niet hebt ingetekend voor onze vakken, kun je helaas niet deelnemen. Mochten er omstandigheden zijn waardoor je je niet tijdig hebt kunnen inschrijven, neem dan contact op met de onderwijsadministratie om te kijken of je alsnog ingeschreven kan worden..

Het inleveren lukt niet

Als je vanaf thuis inlevert: treedt het probleem dan ook op op de computers van Bouwkunde?
Het kan zijn dat je problemen hebt met inleveren doordat je verbinding niet snel genoeg is, je bestand te groot is of er iets mis is met de instellingen van je eigen PC. Controleer dus eerst of op de faculteit dezelfde problemen optreden.
Meer informatie vind je hier.

Ik ben net te laat met inleveren, is dat erg?

Als er sprake is van een zachte deadline, ook wel aangeduid als 'timely', kunnen er consequenties verbonden zijn aan het later inleveren. Raadpleeg hiervoor de informatie van het betreffende vak.
NB: Zorg ervoor dat je bij de definitieve, harde deadline niet te laat bent. Daarna is inleveren namelijk technisch niet meer mogelijk!

Wanneer komen de cijfers in OSIRIS?

Pas als we het werk van alle studenten hebben nagekeken, gaan de cijfers naar OSIRIS. Dit gebeurt binnen de gestelde nakijktermijn van 20 werkdagen. Je kunt is sommige gevallen je beoordeling al eerder zien via deze website. Gebruik daarvoor de link 'Bekijk je cijfers' links bovenaan.

Waarom heb ik het cijfer wat ik gekregen heb?

Hoe kom ik achter m'n cijfer?

Je kunt de beoordeling, inclusief commentaar en beoordelingscriteria via infoBase opvragen. Gebruik daarvoor de link 'Bekijk je cijfers' links bovenaan. Als het werk door een van de docenten beoordeeld is, staat het direct in infoBase. Het kan enige tijd duren voordat het definitieve cijfer ook in OSIRIS verschijnt.

Software op eigen Laptop of PC installeren

De meeste software is voor studenten in een speciale studentenversie beschikbaar. Het hangt per pakket af van hoe en waar het aangeboden wordt. Een deel kun je direct bij leveranciers downloaden, een deel gaat via een licentie van de TU Delft.
Kijk voor meer informatie op de Software pagina op de website van @Hok.

Wat voor PC/Laptop heb ik nodig voor Bouwkunde?

@Hok heeft een speciale reeks pagina's over dit onderwerp. Mocht je specifieke vragen hebben met betrekking tot ons onderwijs die @Hok niet kan beantwoorden, neem dan even per mail contact met ons op.
@Hok Hardware Advice for students of the Faculty of Architecture.

Maya Algemeen

Op de pagina Maya Troubleshooting in de TOI-pedia is het antwoord op veel voorkomende problemen in Maya te vinden, zoals:

libVector (2006-03-07)