BK2070: Workshop 3 - Oplevering en Reflectie

Voor de derde en laatste feedback sessie moet je een compleet uitgewerkt Revit model gemaakt hebben. Ook de documentatie (sheets) is helemaal compleet.

Revit Model

Het model bevat tenminste:

Sheets

De Sheets bevatten tenminste:

Inloopsessies

De laatste inloopsessies (niet verplicht):

Beoordeling

Je krijgt tijdens deze laatste bijeenkomst een "go/no-go" beoordeling. Er zijn drie mogelijkheden:

Als je werk voldoende is of bijna voldoende, is er na de bijeenkomst nog de gelegenheid om een verbeterde versie in te leveren. Als het bijna voldoende is, hoor je wat er nog nog nodig is om het voldoende te maken. Deadline eind week 4.8.

Als het werk onvoldoende is, is er geen mogelijkheid meer om het nog te repareren! Je hebt het vak dan niet behaald.

Reflectie

Tot slot van de opdracht schrijf je een korte reflectie. Deze hoef je pas na de laatste bijeenkomst in te leveren.

Het reflecteren op wat je gedaan hebt is een belangrijk onderdeel van een academische opleiding. In een volledige reflectie beschrijf je hoe je je hebt ontwikkeld, en wat jouw eigen rol daarbij was. Je blikt terug op wat je gedaan hebt, evalueert je stappen en analyseert het proces. Tot slot identificeer je wat je sterke en zwakke punten zijn.
We maken bij BK2070 een klein beginnetje.

Het gaat hier om reflectie op de opdracht zelf, dus installatie-problemen, ziekte en dergelijke horen daar niet bij. Opmerkingen als 'het was leerzaam/leuk/moeilijk' zijn kwalificaties die van weinig waarde zijn in een reflectie als ze niet uiteengerafeld en gemotiveerd worden. Ze verhullen echte vragen die juist wel in een reflectie thuishoren: wat was er moeilijk/leuk/leerzaam? Waarom was dat zo?

Geef in een reflectieverslag antwoord op de volgende vragen. Gebruik maximaal 1 A4 (500 woorden).

1. Beschrijf op hoofdlijnen welke stappen je hebt doorlopen bij het maken van de opdracht. Geef daarbij vooral ook aan of je later in het proces eerdere stappen nog verbeterd hebt.
  2. Benoem het belangrijkste inhoudelijke probleem dat je bent tegengekomen bij het maken van de opdracht. Geef aan wat de kern van het probleem was.
  3. Hoe ben je te werk gegaan om dit probleem op te lossen?
  4. Is het gelukt om het probleem op te lossen?
    • Zo ja: wat heb je geleerd en kun je voortaan soortgelijke problemen zelf oplossen?
    • Zo nee: beschrijf kort hoe je om het probleem hebt heengewerkt.
  5. Wat vond je het meest interessante van de opdracht? Motiveer je antwoord.
  6. Als je nu zelfstandig een plan in Revit zou moeten zetten, waar zou je dan nog meer over willen of moeten weten?
  7. Wat zou je bij een volgend plan dat je in Revit zet anders doen?

Lesstof

Producten voor deze bijeenkomst

1. Revit-model (RVT) met daarin de complete Sheets
  2. Presentatie posters (sheets) (PDF)

Producten voor NA de bijeenkomst

1. Reflectie, 1 A4 (PDF)
  2. Laatste verbeteringen Revit Model (RVT) Alleen als je daarvoor bij bijeenkomst 3 groen licht hebt gekregen!

Inleverpagina BK2070

TOI Scene Cleaner (2008-10-07)