BK4070 (tot voorjaar 2012): Kwartaal 2, Lezing Building Information Modeling (BIM) Building Information Modeling

Tijdens deze lezing krijg je een introductie van Building Information Modeling (BIM). BIM is een informatiesysteem, waarbij alle informatie (tekeningen, beschrijvingen en eigenschappen van elementen) van de verschillende disciplines in één model is geïntegreerd om fouten te minimaliseren. BIM wordt al door alle grote bureus gebruikt.

Professor Sariyildiz geeft deze lezing. Michael Bittermann zal het laatste halfuur over ontwerpen met behulp van 'computational intelligence' praten.

BIM Links: BIM model van Stata Center, MIT, Cambridge, MA. Rechts: Constructie van het gebouw zonder tekeningen, metingen doorgevoerd vanaf BIM model met behulp van laser stralen. Gebouw door Frank Gehry.

Curve Surface Intersect (CSI) (2007-02-20)