BK4070 (tot voorjaar 2012): Kwartaal 1, Presentaties en Begeleiding Parametrisch Modeleren

Er worden 2 sessies gehouden voor 'presentaties en begeleiden' in het eerste kwartaal. Anders dan wat eerder in dit vak werd gedaan doen we voortaan 1-uur sessies met een groep van ongeveer 12 studenten, rond een tafel. De studenten tonen eerst hun resultaten en deze worden bediscusseerd met de docent (en medestudenten) en de student wordt begeleid.

Je moet je voortgang naar het begeleidingsuur meenemen. Anders kun je ook geen begeleiding krijgen.
Je kunt altijd naar @hok met je software-geraleteerde vragen.

In deze twee sessies is de opdracht van het eerste kwartaal - een verblijfsplaats voor een giraffe in een dierentuin - het onderwerp.

Maak de volgende Grasshopper tutorials in de TOI-pedia om je voor te bereiden voor de opdracht.

Maak eventueel ook de volgende Grasshopper tutorials in de TOI-pedia.

De opdracht is het ontwerpen en parametrisch modeleren van de overkapping van een giraffen verblijfsplaats in een dierentuin.

De schetsen van de locatie kun je hier dowloaden.

Het Programma van Eisen is als volgt:

Beoordeling

De kwaliteit van het parametrisch model, het gebruik van parametrisch modeleertechnieken, en de relatie tussen het ontwerp en het parametrisch model worden beoordeeld.

Op de inleverpagina staat precies beschreven wat je moet inleveren. De deadline van de tutorials en de schetsen is de avond voor je eerste begeleiding (week 1.4). De deadline voor de uiteindelijke Grasshopper opdracht is de avond voor je tweede begeleiding (week 1.6). Deze opdracht levert maximaal 4 punten op.

Round Float (2005-12-22)