BK2OV2 Modelstudie: Uitwerken en Detailleren

Week 5 is een tentamen/deadline week voor sommige andere vakken. Het zwaartepunt van dit blok ligt in week 6 als je aan de slag gaat met het maken van Families in Revit.

Overzicht Week 5 & 6

In week vijf nemen we even wat afstand van het ontwerp. Tidjens de workshop demonstreren we de mogelijkheid om je ontwerp met behulp van Cardboard VR interactief te bekijken. Daarnaast beoordeel je of het ontwerp zoals het nu is, wel blijft drijven.

In week zes leer je hoe je zelf families kunt maken in Revit. Hiervoor maak je de tutorial "Revit Families: Creating a simple Window". Met de opgedane kennis werk je vervolgens een detail uit van je eigen ontwerp. Dat kan een raam zijn, maar ook een ander deel. Bespreek met je begeleider welk deel je gaat uitwerken.

Week 5 Lesstof en Opdracht

In de template voor je Revit project waar je mee begonnen bent zit de mogelijkheid om een schatting te maken van het gewicht van het ontwerp in relatie tot het drijfvermogen van het ponton waar het op staat. Je onderzoekt of je ontwerp blijft drijven en maakt de nodige aanpassingen.

Tijdens de workshop bekijken we de mogelijkheid om je ontwerp interactief 3D weer te geven met behulp van een speciale kartonnen 'bril' en een smartphone.

Lesstof:

Opdracht:

Aangezien het een tentamenweek is, is er geen opdracht voor week 5. Mocht je nog een achterstand hebben of iets verder willen uitwerken, dan kun je daar nog aan werken.

Week 6 Lesstof en Opdracht

Maak de tutorial "Revit Families: Creating a simple Window". Daarna maak je een plan voor het maken van een eigen family.

Lesstof:

Opdracht:

Bestudeer en maak de tutorial. De family die je maakt moet aanpasbaar zijn in breedte, hoogte en 'negge'. Als je deze waardes verandert, moet het een kloppend raam met raamopening in de muur blijven.

Bedenk daarnaast voor wel kdeel van je ontwerp je een eigen family zou willen maken. Maak een opzetje (plan van aanpak) en bespreek dit in weeek 6 met je begeleider. Beging hier aan, zodat je in week 7 de voortgang met je docent kunt bespreken. Het eindresultaat moet aan het einde van het kwartaal verwerkt zijn in je model.

Gebruik de inleverpagina om het in te leveren. Je vindt daar ook wat de deadline is.

Trappen Script v2 (2008-01-09)