Projecten: TU Delft Virtueel

Mekelpark render #3

TOI maakt voor de TU Delft een 3D model van de gehele campus. In januari 2006 is er een compleet, 3D-model van de TU-wijk online gezet waar je als bezoeker in rond kunt lopen. In het model is te zien hoe het ontwerp voor het nieuwe Mekelpark van Mecanoo er uit moet gaan zien.

Achtergrond

Het 3D model wordt gemaakt met behulp van Alias Maya. De eerste promotiefilm die getoond is bij de opening van het academisch jaar 2005/2006 bevat echte beelden, geschoten in de TU wijk door DPI, verweven met gerenderde animaties uit Maya. De tweede film is volledig uit de computer gegenereerd. De montage van beide films is gedaan met Adobe Premiere Pro en Adobe After Effects.

Het interactieve 3D model is gemaakt met behulp van Virtools. Het 3D-model is gemaakt en getextureerd in Maya. Vanuit Maya is de data geëxporteerd naar Virtools. Alle interactieve onderdelen zijn in Virtools toegevoegd.

Mekelpark render #1 Mekelpark render #6 Mekelpark render #2

Opdrachtgever(s)

Producten

Mekelpark render #5 Mekelpark render #8 Mekelpark render #4