BK4100: Workshop 1 Variantenstudie

Tijdens deze workshop doe je onderzoek naar enkele basis kwaliteiten van een ontwerp. Je maakt 2 eigen varianten die je samen met een variant van een mede student vergelijkt, of je maakt zelf 3 varianten (beoordeel zelf wat het meest functioneel is voor je ontwerpproces). De belangrijkste conclusies inclusief onderbouwing maak je presentabel op een presentatieposter. De resultaten presenteer je bij je ontwerpgroep en lever je in voor je informatica.

Onderzoekspunten van elke variant

Kostenanalyse

De uitleg over de berekening van de kosten wordt door de sectie Bouweconomie gedaan. Details hier over zijn te vinden op de Bouweconomie II website .

Kwantitatieve studie op van het schets ontwerp schaal 1:500, met een vergelijk met minimaal twee andere studies. De kwantitatieve studie bestaat minimaal uit:

Mental Ray

De bezonnings studie wordt met behulp van Mental Ray gerenderd. Ook de renders voor de inpassing kunnen met Mental Ray gerenderd worden. In de TOI-Pedia staat een introductie tutorial voor Mental Ray. In het vervolg van het vak wordt er meer aandacht besteed aan mental Ray.

Beoordeling

Bij het nakijken zullen we in eerste instantie letten op de aanwezigheid en kwaliteit van het ingeleverde werk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de duidelijkheid en samenhang van de indeling van het programma, de informatie die de lichtstudie geeft en de kwaliteit van de exterieurrenders.

Random Rotate Scale (2008-09-19)