BK3070: Thema Textureren en Licht Belichting van het model

render

Tijdens dit thema werk je verder aan het textureren van het model. Je werkt nu de gebouwen op de voorgrond op tot een detailniveau van 1:100. Hiervoor zijn naast de methoden van het vorige thema nog 2 extra methoden beschikbaar: UV Texture Editor en UV Mapping. Deze beide methoden werken op object niveau en zijn daardoor goed geschikt voor het textureren van individuele objecten.

De laatste stap in dit proces is het maken van presentatiebeelden. Hierbij focussen voornamelijk belichting.

Voor deze laatste opdracht moet een serie renders gemaakt worden, te vergelijken met een fotoreportage van een stedenbouwkundige situatie. Hiervoor is het noodzakelijk de locatie onder verschillende lichtomstandigheden te bekijken: overdag en 's nachts. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de zonnesimulator uit het 1e thema. De camerastandpunten zijn in week 2 al bepaald en worden hier gebruikt.

TOI-Pedia Lesmateriaal

De volgende stukken in de TOI-Pedia zijn van belang voor deze opdracht. Daarnaast kan je op de algemene BK3070 pagina in de TOI-Pedia kijken voor extra informatie

Textureer de gebouwen voor in het beeld (detailniveau 1:100) en maak 10 renders (640x480 *.jpg) van de tile (met texturen) waarvan:

Let hierbij op de camerastandpunten en de compositie van het beeld. Lever daarnaast het volledige model inclusief de camera's en renderinstellingen in.

Het werk wordt tijdens de derde begeleiding besproken.

Op de inleverpagina staat precies beschreven wat je moet inleveren en wanneer de deadline is.

triangular face properties (2006-10-26)