BK3070: Thema Materialen en Compositie Materialen op afstand

mia_example

Het doel van deze workshop is het kijken naar materialen die wij om ons heen zien en deze "nabootsen" in Maya. Dit doen we door te kijken naar basiseigenschappen als: kleur, reflectie en transparantie. We kijken hierbij vanaf een afstand naar de materialen, een baksteen wand krijgt bijvoorbeeld een egale kleur, de voegen vallen weg in het vlak. Deze materialen gaan in de volgende workshops dienen als basis voor meer gedetailleerde varianten, hierbij voegen we bijvoorbeeld de voegen toe in het materiaal.

Daarnaast wordt aandacht besteed aan het plaatsen van camera's en de bijbehorende compositie van het beeld. Voor het eindproduct in week 7 moeten 10 renders gemaakt worden. Door vroeg in het proces de camera's al vast te zetten zie je al snel welke delen van het ontwerp je verder moet uitwerken.

Voor deze opdracht werk je verder aan de tile van opdracht 1. De tile wordt volledig gematerialiseerd met basis materialen.

TOI-Pedia Lesmateriaal

De volgende stukken in de TOI-Pedia zijn van belang voor deze opdracht. Daarnaast kan je op de algemene BK3070 pagina in de TOI-Pedia kijken voor extra informatie

Gebruik het model van de eerste opdracht en materialiseer deze. Hierbij dient alle geometrie van een basis materiaal voorzien te worden wat aansluit bij het uiteindelijk materiaal. Denk hierbij aan gevel materialen, het dak en de openbare ruimte (gras, stoep, water, weg, etc.)

Maak 10 renders (640x480 *.jpg) van de tile (met basismaterialen) waarvan:

Let hierbij op de camerastandpunten en de compositie van het beeld. Lever daarnaast het volledige model inclusief de camera's in.

Het werk wordt tijdens de eerste begeleiding besproken.

Op de inleverpagina staat precies beschreven wat je moet inleveren en wanneer de deadline is.

Perpendicular line to a curve (PPDC) (2006-10-19)