BK2070: Thema 2 - Nurbs Modelleren

Dit is vakinformatie van het oude curriculum (2009-2010). Deze informatie is uitsluitend ter referentie beschikbaar voor herkansers, uiterlijk tot augustus 2011!

Nurbs Modelleren

Tijdens het tweede thema gaan we in op het gebruik van Nurbs geometrie om een ontwerp voor de observatiepost uit te werken. Van deze observatiepost worden twee renders gemaakt en ingeleverd. Dit kan tot 24 uur voor de eerste bijeenkomst met de docent en zullen daar worden besproken. Het zwaartepunt van deze bespreking zal liggen in bespreken van hoe de computer het ontwerpproces heeft ondersteunt.

Online workshops

Omschrijving online workshop 3

In deze workshop zullen we ingaan op het gebruik van NURBS geometrie. We zullen het tekenen van lijnen in Maya bespreken en hoe deze als basis kunnen dienen voor 3D geometrie.Dit alles kan dan weer gebruikt worden bij het verder uitwerken van de observatie post.

Omschrijving online workshop 4

In deze workshop gaan we verder met het NURBS modelleren. Er wordt gekeken naar technieken die het mogelijk maken het ontwerp van het ontwerp snel aan te passen. Deze snelheid maakt het mogelijk om aan de hand van een analyse van het ontwerp te gaan zoeken naar een een oplossing van mogelijke problemen die aan het licht komen tijdens de analyse. Twee renders van het ontwerp zullen worden besproken met de docent op de tweede bijeenkomst

Klik op de link om naar de online workshops te gaan - Online course material

Opdracht

voorbeeld_eigen_ontwerp

Maak een ontwerp voor de observatie post in de locatie met behulp van NURBS geometrie.

Beoordelingscriteria:

Producten en Inleveren