BK2070: Thema 1 - Polygoon Modelleren

Dit is vakinformatie van het oude curriculum (2009-2010). Deze informatie is uitsluitend ter referentie beschikbaar voor herkansers, uiterlijk tot augustus 2011!

Polygoon Modelleren

Tijdens het eerste thema gaan we in op het gebruik van 3D polygoon geometrie om een ontwerp uit te werken. Van deze constructie worden twee renders gemaakt en ingeleverd. Dit kan tot 24 uur voor de eerste bijeenkomst met de docent en zullen daar worden besproken. Het zwaartepunt van deze bespreking zal liggen in bespreken van hoe de computer het ontwerpproces heeft ondersteunt.

Online workshops

Omschrijving online workshop 1

In deze eerste online workshop zal je kennis maken Maya. De interface wordt uitgelegd aan de hand van een online video met als ondersteuning een digitale handleiding. Verder zal er een begin worden gemaakt met het polygoon modelleren en technieken voor het schetsen in Maya. Het doel is het leren van de basis functies van Maya. De workflow in Maya zal worden behandeld en de basis van het modelleren. Deze onderdelen moeten geoefend worden en worden als bekend verondersteld in de volgende online workshop.

Omschrijving online workshop 2

In de online workshop wordt er gekeken naar hoe je 3D geometrie kan maken aan de hand van vlakken. Er worden technieken behandeld die gebruikt worden bij het 3D schetsen in Maya. Er zal verder worden gewerkt aan het schetsontwerp van de constructie.

Klik op de link om naar de online workshops te gaan - Online course material

voorbeeld_eigen_ontwerp

Maak een ontwerp voor de constructie van de arm van de uitkijk post met behulp van Polygoon geometrie.

Beoordelingscriteria:

Producten en Inleveren