BK4100: Leerdoelen
Leerdoelen
Hieronder worden de leerdoelen beschreven voor dit vak. De leerdoelen worden zowel in de practica behandeld. Bij de beoordelingscriteria is te zien hoe de leerdoelen getoetst worden.
- De student heeft kennis van informatica in het ontwerpproces. Specifiek voor het schets-, voorlopig- en definitief ontwerpfase.
- De student heeft kennis van het gewenste detailniveau in elke ontwerpfase.
- De student heeft kennis van de vereiste producten in elke ontwerpfase.
- De student heeft kennis op welke wijze informatica een bijdrage kan leveren bij deze vereiste producten in de ontwerpfase.
- De student heeft kennis voor elke fase van het ontwerp proces welk middelen hij het beste kan inzetten. (schets, 3D computer model maquette etc)
- De student heeft kennis van de basisbegrippen van Rapid prototyping
- De student heeft kennis van de basisbegrippen van materialisatie en texturering in een ICT omgeving
- De student heeft begrip van de verschillen tussen een technische tekening en 3D-model.
- De student heeft kennis van het informatieniveau behorende bij 3D modellen.
- De student heeft kennis van het informatieniveau behorende bij 2D tekeningen.
- De student heeft begrip van de voorwaarden die gesteld worden in een ICKT omgeving bij het werken in een team verband.
- De student heeft kennis van bestandsuitwisseling
- De student heeft kennis van tekenafspraken
- De student heeft kennis van informatie-uitwisseling en de problematiek die daar bij hoort
- De student kan informatica gebruiken als gereedschap in het ontwerpproces.
- De student kan zijn ontwerp op elk gewenst detailniveau modelleren.
- De student kan de afweging maken tussen modelleren en textureren.
- De student kan door middel van het gebruik van textuur materialen aanduiden.
- De student kan het 3D model zo manipuleren dat het gebruikt kan worden voor het creëren van technisch tekeningen.
- De student kan een plan van aanpak maken voor het uitwerken van het ontwerp in een informatica-omgeving.
- De student kan een virtueel prototype maken van zijn ontwerp.
- De student kan met behulp van 3D software zijn ontwerpbeslissingen ruimtelijk weergeven en zijn ontwerp kwantificeren en analyseren met behulp van informatica-tools.
- De student kan een interieur lichtstudie maken van een gedefinieerde ruimte.
- De student kan een globale kostenberekening maken op basis van een ruimtelijk model.
- De student kan de materiaal keuze van het ontwerp ondersteunen met informatica-tools.
- De student kan informatie (2D en 3D) aan elkaar koppelen waardoor hij informatie kan uitwisselen.
- De student kan Maya en Excel met elkaar koppelen.
- De student kan Maya en AutoCad met elkaar koppelen.
- De student kan AutoCad en Maya met elkaar koppelen.
- De student kan in een ICKT omgeving werken in teamverband.
- De student kan op referentie basis 2D bestanden uitwisselen tussen verschillende ontwerpdisciplines.
- De student kan op referentie basis 3D bestanden uitwisselen tussen verschillende ontwerpdisciplines.
- De student kan een plan van aanpak maken voor het uitwerken van het ontwerp in een ICKT-omgeving in team verband.