BSc5: Leerdoelen en beoordelingscriteria
Leerdoelen
Hieronder worden de leerdoelen beschreven die worden gehandhaafd bij dit vak. De leerdoelen worden zowel in het college als de practica behandeld. Bij de beoordelingscriteria is te zien hoe de leerdoelen getoetst worden.
Leerdoelen College
- De student heeft kennis van de bijdrage van ICKT-communicatie in het ontwerpproces
- De student heeft kennis van de basis technieken van communicatie via internet.
Leerdoelen Practica
- De student kan, op een gestructureerde wijze, het communicatieproces van de groep en haar begeleider vormgeven middels toepassing van ICT.
- De student kan mbv een standaardapplicatie op het gebied van webdesign een analyse, ontwerp en site realiseren t.b.v. de geïntegreerde ontwerpoefening.
- De student kan op een gestructureerde wijze vormgeven, middels ICT-technieken, aan het communicatieproces van de groep en haar ontwerpbegeleider
- De student kan op een transparante wijze ‘verslaglegging’ doen van het onder handen zijnde (groeps)ontwerpproces.
Beoordelingscriteria en Toetsmatrijs
In onderstaand schema is te zien welke beoordelingscriteria bij welke leerdoelen horen, en hoe zwaar ze meetellen bij de beoordeling van de ingeleverde projecten.
- Structuur en indeling website (Leerdoel 1,3,4)
- Navigatie over de website. (Leerdoel 1,3,4)
- De website ziet er verzorgd uit (Leerdoel 2, 5)
- De website is goed leesbaar(Leerdoel 2, 5)
- Verhouding tussen plaatjes en tekst(Leerdoel 3, 5)
- Afmetingen en type plaatjes geschikt voor het web(Leerdoel 3, 5)
- Bruikbaarheid voor bezoeker (ook op tragere verbindingen) (Leerdoel 5)
- Informatie wordt op een voor het web geschikte manier overgebracht (Leerdoel 5, 6)
- De website is bruikbaar voor de ontwerpcommunicatie met de docent (Leerdoel 1, 2, 6)
Leerdoel | Kennisvragen | Inzichtvragen | Toepassing | Probleem oplossen | Punten |
---|---|---|---|---|---|
1. | 10 | 10 | |||
2. | 5 | 10 | 15 | ||
3. | 5 | 10 | 15 | ||
4. | 10 | 10 | 20 | ||
5. | 10 | 10 | 20 | ||
6. | 10 | 10 | 20 | ||
Totaal | 20 | 30 | 30 | 20 | 100 |