TU Delft

Toets BK4100

25 June 2007

Voorjaar 2006-2007

De toets bestaat uit 7 opgaven, die elk een probleem representeren dat (mogelijk) binnen het semester is voorgekomen.


Maak een (tijds)indeling en bepaal een handige volgorde om de opgaven te maken. Let goed op de tijd: je hebt twee uur de tijd.

Sla tussentijds je bestand regelmatig op om dataverlies te verkomen.

Succes!

Beoordeling:

Bij elke vraag staat hoeveel punten de vraag bij een volledig goed antwoord waard is. Bij 6 of meer punten is de toets behaald

Opgave 1

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag1.rar
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert 2 punten op.

Maak aan de hand van het gegeven PVE (in de rar file) een massastudie op de gegeven kavel.

Tip: gebruik een script.

Lever het Maya model in (alleen de scene (.mb) is voldoende)
General image

Opgave 2

Deze vraag levert 1 punt op.

Maak voor de massastudie een constructie plan met kolommen en vloeren. met een kolom afstand van 7.2 m

Reference dit bestand in de massa studie. Lever beide bestanden in.

Lever het Maya model in (alleen de scene (.mb) is voldoende)
General image

Opgave 3

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: vraag3.rar
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert 1 punt op.

Textureer dit gebouw mbv de gegeven texturen. Zet in het tekst veld je eigen studie nummer.
Tip: Gebruik de UV-texture editor in combinatie met photoshop.


Lever het Maya model + textures in (alleen de scene + texturen is voldoende)
General image
General image

Opgave 4

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: vraag4.rar
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert 1 punt op.

Maak een 1:200 print (PDF) mbv lay-out van het bouwkunde gebouw. Op de print staan twee verdiepingen. Het is niet de bedoeling om de verdiepingen in modelspace te verschuiven.
Orden het sanitair-blok op de verschillende lagen zodat er geen dubbele elementen in staan. (elementen deleten)

Lever het autoCad bestand + PDF print in
General image

Opgave 5

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: bsc4_toets_MRvraag.rar
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert 1 punt op

Maak in de gegeven locatie twee renders vanuit camera 'rendercam'. Gebruik hiervoor Mental Ray met de juiste instellingen voor het renderen van een exterieur met hemelkoepel en zonlicht met schaduw.


De resolutie, anti-aliasing quality en IBL van Mental Ray hoeven niet aangepast te worden. De andere behandelde instellingen moeten wel correct gemaakt worden.

Tip: Gebruik de TOI-Pedia.

Lever het Maya model (alleen de scene (.mb) is voldoende) en de beide renders (JPG) in.


General image
General image

Opgave 6

Opgave 7

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag7.rar
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert 2 punten op.

Maak 10 gaten, van 1,2m breed, 2m hoog, in de geven wand. Plaats het eerste gat 40 cm uit de hoek. De ramen staan op een gelijke afstand van 1.4 m HoH.


  1. Plaats in de wand kozijnen met behulp van het gegeven kozijn.
  2. Textureer deze wand met de geven baksteen textuur voor de kleur. Maak zelf een bumpmap van de geven textuur.
    De bakstenen moeten netjes aansluiten op de hoeken. De maat van de textuur is 1.78 bij 1.78 meter.
  3. Maak boven de kozijnen een rollaag aan (10cm hoog) en onder de ramen een raamdorpel steen (10 cm breed incl voeg). Materialiseer deze met de geven texturen.

    • textuur van de rollaag is 1,78m bij 0,1 m (inclusief voeg)
    • textuur raamdorpel steen (10 cm breed incl voeg)

General image

Lever het maya model + texturen in.

Inleveren:

Maak voor elke vraag een map met de naam van de vraag ('vraag1', 'vraag2' etc) met daarin het bestand of de bestanden die voor die vraag ingeleverd moeten worden. Zip of rar de mappen in een enkel zip/rar-bestand en lever dit in.

 

Quicklinks:
TOI-Pedia Logo

Digital course materials and tutorials library


» compleet overzicht
Script Icon 19

libVector (2006-03-07)

» more scripts
Contact:
TOI, TU Delft
Faculty of Architecture

e-mail: toi-bk@tudelft.nl
student mailpolicy

Visit:
room 01+.West.040
Faculty of Architecture
Building 8
Julianalaan 134
2628 BL Delft

Postal address:
TOI, room 01.West.130
P.O. box 5043
2600 GA Delft

3D Print Lab:
room 01.West.040

website feedback