TU Delft

Toets BK4070

2 November 2012

BK4070 - 2 november 2012 - Visualiseren & Revit

Beoordeling:

De toets bestaat uit 10 opgaven, die elk een situatie representeren dat binnen het semester is behandeld. In totaal kun je 10 punten halen. Bij 6 punten of meer heb je de toets behaald.

Opgave 1

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag_1_start.mb
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert maximaal 1 punt op.

General image

Maak een vectorrender zoals het plaatje hierboven.

Producten:

Opgave 2

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag_2_start.ai
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert maximaal 1 punt op.

General image

Kleur het Illustrator bestand op een handige manier in en maak de lijnen wat dunner (ongeveer) zoals bovenstaand plaatje.

Producten:

Opgave 3

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag_3_start.psd
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert maximaal 1 punt op.

General imageGeneral image
Het rechter plaatje plaatje is voorzien van een watermerk; dit hoef je niet na te maken

Het linker plaatje heeft geen schaduwen in de hoekjes. Breng deze schaduw op een handige en nette manier aan zodat er meer diepte in het plaatje komt(ongeveer zoals het rechter plaatje).

Producten:

Opgave 4

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag_4_start.rvt
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Opgave 5

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag_5_start.rvt
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Opgave 6

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag_6_start.rfa
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Opgave 7

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag_7_start.rvt
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert maximaal 1 punt op.

General image

Exporteer het gegeven Revit model naar Maya en zorg dat het model wordt opgeschoond door de overbodige 'edges' te verwijderen.

Producten:

Opgave 8

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag_8_start.zip
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert maximaal 1 punt op.

General image
Het plaatje is voorzien van een watermerk; dit hoef je niet na te maken

Plaats de gegeven textuur op de objecten met behulp van 'Projection Mapping', zoals op het bovenstaande plaatje.

Producten:

Opgave 9

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: vraag9_start.mb
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert maximaal 1 punt op.


General image
Eindresultaat. Dit plaatje is voorzien van een watermerk; dit hoef je niet na te maken.

Maak in het gegeven bestand een daglicht interieurrender. Gebruik de aanwezige camera renderCam.

Maak daarvoor een Physical Sun + Sky aan. Zet de zon in de juiste stand zodat het overeenkomt met het gegeven voorbeeld (ongeveer).

Pas de Final Gathering instellingen aan, zodat de kwaliteit van de lichtberekeningen voldoende is.

Pas ook de kwaliteits-instellingen aan, zodat de naadjes bij de kastjes links in beeld goed zichtbaar zijn. Hiervoor moet je de Max Sample Level op 2 zetten.

Producten:

Opgave 10

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: vraag10_start.mb
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert maximaal 1 punt op.

General image
Eindresultaat. Dit plaatje is voorzien van een watermerk; dit hoef je niet na te maken


Je maakt in het gegeven bestand een interieur kunstlicht render.

De lamp die het dichtst bij de camera hangt (Arealight1) is al ingesteld. Achter in de ruimte zie je een tweede lamp, maar die geeft nog geen licht. Het resultaat is te zien in onderstaand plaatje:

General image

Je bent hier niet tevreden mee. Het is achterin de ruimte nog te donker, dus je besluit de tweede lamp (Arealight2) ook te gaan gebruiken.

Stel Arealight2 goed in. Zorg er hierbij voor dat de totale hoeveelheid licht in de ruimte niet verandert. Pas dus beide lampen hiervoor aan.

Je hoeft niets te veranderen aan de exposure-control of de render settings.

Producten:

Inleveren:

Maak voor elke vraag een map met de naam van de vraag ('vraag1', 'vraag2' etc) met daarin het bestand of de bestanden die voor die vraag ingeleverd moeten worden.

Zip of rar deze mappen in een enkel zip/rar-bestand en lever dit in. Lever daarbij ook een thumbnail plaatje in. Dit mag elk willekeurig fatsoenlijk plaatje zijn.

Als je geen duidelijke mappenstructuur gebruikt of het onduidelijk is welke bestanden bekeken moeten worden, heb je kans dat een vraag foutgerekend wordt.

 

Quicklinks:
TOI-Pedia Logo

Digital course materials and tutorials library


» compleet overzicht
Script Icon 43

Snap Tools (2008-01-23)

» more scripts
Contact:
TOI, TU Delft
Faculty of Architecture

e-mail: toi-bk@tudelft.nl
student mailpolicy

Visit:
room 01+.West.040
Faculty of Architecture
Building 8
Julianalaan 134
2628 BL Delft

Postal address:
TOI, room 01.West.130
P.O. box 5043
2600 GA Delft

3D Print Lab:
room 01.West.040

website feedback