Maya Scripts
Script Details
Program Area Study (Area controlled Cube and Cylinder) 2.8.3
Author: TOI - T. Welman
Date: 2006-02-28
Synopsis:
UI to create cubes or cylinders with fixed ground area. You can change the length/width while keeping the same ground area.
Tip: This script is part of the TOI Maya Toolbox. It's a collection of scripts with an easy-to-use installer.
The TOI Toolbox is available for download from our general downloads page.
Usage:
1. Source the script.
2. Start with toi_programAreaStudy();
3. Use the UI to create objects and use the scale-tool on the created object-controller (locator; selected when created). You can change the total Area in the channelbox. You can use the X-scale to determine the shape.
You can also use Excel to create a list of names and areas to automate creating cubes.
The tool creates specific hierarchies of objects. Use the buttons provided in the interface to move, rotate and scale the objects. This ensures the proper object from the hierarchy is selected for each operation.
2. Start with toi_programAreaStudy();
3. Use the UI to create objects and use the scale-tool on the created object-controller (locator; selected when created). You can change the total Area in the channelbox. You can use the X-scale to determine the shape.
You can also use Excel to create a list of names and areas to automate creating cubes.
The tool creates specific hierarchies of objects. Use the buttons provided in the interface to move, rotate and scale the objects. This ensures the proper object from the hierarchy is selected for each operation.
Script:
program_area_study_area_controlled_cube_and_cylinder.mel Download
- View source
Keywords:
poly, area, oppervlak, scale, schaal, verhouding, ratio
Reactions
Messages 1 - 18 (18)
- ooJpiued
2019-05-23 05:23:321 - ooJpiued
2019-05-23 05:23:081 - ooJpiued
2019-05-23 05:23:071 - ooJpiued
2019-05-23 05:13:091 - ooJpiued
2019-05-23 05:13:081 - GRLpGpAG
2019-05-09 07:58:421 - GRLpGpAG
2019-05-09 07:58:181 - GRLpGpAG
2019-05-09 07:58:141 - QPbmCRVM
2019-05-08 13:50:471 - QPbmCRVM
2019-05-08 13:50:211 - QPbmCRVM
2019-05-08 13:50:191 - Thijs
2010-11-09 14:33:51Versie 2.8.3 lost een probleem op met CSV invoer waarbij de cel waar de naam in moet staan leeg is. Deze regels worden nu genegeerd. - Thijs
2009-04-06 16:07:31Versie 2.8.2 lost een compatibiliteitsprobleem met Mac OS X op. - Thijs
2009-04-03 16:35:28Versie 2.8.1 lost een kleine bug op als er een spatie in de naam van de ruimte gebruikt is via de CSV invoer. - Thijs
2008-08-25 22:22:18Verbeteringen in versie 2.6:
- Tools toegevoegd om volumes te splitsen.
- Handige shortcuts in de interface geplaatst om objecten snel te kunnen verplaatsen en verschalen, zonder precies het goede object te selecteren. - Thijs
2007-11-16 13:47:00Verbeteringen in versie 2.4:
- Oppervlakte is direct instelbaar bij het aanmaken van volumes
- alle volumes worden nu met het grondvlak op het grid geplaatst
- Cylinders worden standaard met een rond grondoppervlak aangemaakt
- In de CSV invoer kan in de vierde kolom een verticale offset opgegeven worden (handig bij stapelen). - Thijs
2007-11-13 15:13:29In versie 2.1 is een kleine update aangebracht zodat er zowel CSV invoer die met komma's gescheiden is, als puntkomma gescheiden invoer geaccepteerd wordt. - Thijs
2007-04-17 23:39:35In versie 1.2 (die t/m 17 april online stond) zat een vervelende bug die objecten terugzette naar een vierkante vorm als de scene opnieuw werd geopend (en de oppervlakte ongelijk was aan 1). Excuses daarvoor. Deze bug is inmiddels verholpen.
Daarnaast is in versie 1.3 ook de schaal in Y-richting gekoppeld aan de locator.
previous
-
next