TU Delft

Toets BK4100

29 August 2007

Problemen oplossen

De toets bestaat uit 7 opgaven, die elk een probleem representeren dat (mogelijk) binnen het semester is voorgekomen.


Maak een (tijds)indeling en bepaal een handige volgorde om de opgaven te maken. Let goed op de tijd: je hebt twee uur de tijd.

Kijk ook even hoe de antwoorden ingeleverd moeten worden, zodat je hier rekening mee kunt houden - dat is wel zo efficient.

Sla tussentijds je bestand regelmatig op om dataverlies te verkomen.

Succes!

Beoordeling:

Bij elke vraag staat hoeveel punten de vraag bij een volledig goed antwoord waard is. Bij 6 of meer punten is de toets behaald

Opgave 1

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: vraag 1.rar
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Opgave 2

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: vraag 2.mb
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert 1 punt op.

Maak zo efficient mogelijk raamopeningen in het decorstuk. (gegeven geometrie gebruiken).

General image

Producten:

Opgave 3

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: vraag 3.mb
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Opgave 4

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: vraag 4.mb
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert 1 punt op.

Gegeven zijn twee spotlights.

Stel deze lampen in op een kleur temperatuur van 6000k.
Maak vervolgens een render met de gegeven camera (rendercam) in Mental Ray, met schaduwen.
Hiervoor moet je zelf de goede instellingen bepalen.


De resolutie, anti-aliasing quality en IBL van Mental Ray hoeven niet aangepast te worden. De andere behandelde instellingen moeten wel correct gemaakt worden.

Tip: Gebruik de TOI-Pedia.

Lever het Maya model (alleen de scene (.mb) is voldoende) en de render (JPG) in.


General image

Opgave 5

Opgave 6

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: vraag 6.rar
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert 2 punt op.

Maak een A3 layout (zie voorbeeld) met de geven colortable en maak een layout met daarop de Kelder, begane grond en eerste verdieping. Schaal 1:500. Zet onder elke verdieping een de naam en 'print' de A3 naar een PDF-bestand.


General image

Producten:

Opgave 7

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: Vraag 7.rar
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Deze vraag levert 2 punten op.

De gegeven texturen bevinden zich in de sourceimages map!

  1. Textureer de wand met de gegeven baksteen textuur voor kleur.
    De bakstenen moeten netjes aansluiten op de hoeken. De maat van de textuur is 2.20 bij 1.50 meter.
  2. Textureer de vloer met de gegeven tegel textuur voor kleur. Maak zelf een bumpmap voor de vloer mbv de gegeven textuur.
  3. Plaats de zin 'let's call it art' op het glas in de muur mbv de gegeven textuur. Gebruik de gegeven transparantie textuur om het vlak transparant te maken.

Lever het maya model + texturen in.
General image

Inleveren:

Maak voor elke vraag een map met de naam van de vraag ('vraag1', 'vraag2' etc) met daarin het bestand of de bestanden die voor die vraag ingeleverd moeten worden. Bij de vragen waar een Maya project gebruikt wordt, mag het hele project ingeleverd worden.

Zip of rar deze mappen in een enkel zip/rar-bestand en lever dit in.

Als je geen duidelijke mappenstructuur gebruikt of het onduidelijk is welke bestanden bekeken moeten worden, heb je kans dat een vraag foutgerekend wordt.

 

Quicklinks:
TOI-Pedia Logo

Digital course materials and tutorials library


» compleet overzicht
Script Icon 3

Renderable Cameras (2005-12-22)

» more scripts
Contact:
TOI, TU Delft
Faculty of Architecture

e-mail: toi-bk@tudelft.nl
student mailpolicy

Visit:
room 01+.West.040
Faculty of Architecture
Building 8
Julianalaan 134
2628 BL Delft

Postal address:
TOI, room 01.West.130
P.O. box 5043
2600 GA Delft

3D Print Lab:
room 01.West.040

website feedback