TU Delft

Toets BK1800b

22 August 2007

Glass house - Philip Johnson

General image

Aan de hand van een aantal opdrachten wordt je kennis getoetst op het gebied van modelleren, materialiseren, belichten/renderen en grafische bewerking.

In deze toets moet het Glass House van Philip Johnson worden gemodeleerd en gerenderd. Dit gaat stapje voor stapje met een aantal opdrachten. Elke opdracht wordt apart beoordeeld, dus als er een niet helemaal lukt is dit geen ramp.

Er zijn drie opdrachten. Elke opdracht belicht een bepaald deel van de kennis die je moet beheersen. Bij een aantal opgaven zijn afbeeldingen bijgevoegd. Deze kun je vergroten door er op te klikken.

Lees eerst opdrachten eenmaal rustig door. Beoordeel zelf hoeveel tijd je nodig hebt voor elke opdracht. Je hebt twee uur de tijd voor de gehele toets. Houd er rekening mee dat je aan het einde 5 tot 10 minuten reserveert voor het afronden en inleveren van je werk. Als je ergens niet uitkomt, blijf dan niet te lang hangen. Laat zien dat je de kennis die je het afgelopen semester hebt opgedaan beheerst.

Je mag de TOI-Pedia gebruiken tijdens de toets. Als iets niet meer precies weet, zoek het op.

Sla tussentijds je bestanden regelmatig op om dataverlies te beperken.

Succes!

Beoordeling:

Je werk wordt beoordeeld op de volgende punten:

Werkbestand(en)

Bij deze toets hoort een algemeen werkbestand: werkbestand_bsc1.rar.

Werkbestand downloaden

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Opgave 1

Deze vraag is 4 punten waard.

Het werkbestand bevat de helft van het gebouw, modeleer de andere helft. Gebruik hiervoor polygonen.
GEEN GEGEVEN GEOMETRIE DUPLICEREN!

Let daarbij op de volgende punten:

General image

General image

General image

Opgave 2

Deze vraag is 1 punt waard.

Maak voor elke van de volgende standpunten een camera aan en maak van elk standpunt een vector render:

General image
General image
General image

NB: De grote versies van de voorbeeldplaatjes op deze pagina zijn voorzien van een watermerk (TOI). Dit hoeft niet nagemaakt te worden!

Opgave 3

Deze vraag is 3 punten waard

Gebruik de gegeven camera (render_cam) om een perspectief render te maken zonder slagschaduw.

General image

Plaats de perspectief render in de locatiefoto. (bestand: glass_house.jpg) Het perspectief van zowel de render als de locatiefoto hoeft niet te worden aangepast, de render hoeft slechts te worden geschaald.

General image

General image

NB: De grote versies van de voorbeeldplaatjes op deze pagina zijn voorzien van een watermerk (TOI). Dit hoeft niet nagemaakt te worden!


Opgave 4

Deze vraag is 2 punten waard.

Maak een layout in A3 formaat met de Vogelvlucht render, orthogonaal aanzicht, de ooghoogte en de foto met het daarin geplaatste gebouw.


General image

NB: De grote versies van de voorbeeldplaatjes op deze pagina zijn voorzien van een watermerk (TOI). Dit hoeft niet nagemaakt te worden!


Inleveren:

 

Quicklinks:
TOI-Pedia Logo

Digital course materials and tutorials library


» compleet overzicht
Script Icon 49

Isometric Cameras (2008-11-01)

» more scripts
Contact:
TOI, TU Delft
Faculty of Architecture

e-mail: toi-bk@tudelft.nl
student mailpolicy

Visit:
room 01+.West.040
Faculty of Architecture
Building 8
Julianalaan 134
2628 BL Delft

Postal address:
TOI, room 01.West.130
P.O. box 5043
2600 GA Delft

3D Print Lab:
room 01.West.040

website feedback