Toets BK2800b
18 June 2007
Detail Schots parlementsgebouw, Edinburgh
Beoordeling:
Het model:
- Netheid van het model ('snappen', geen dubbele of door elkaar stekende geometrie);
- Modelleertechniek (efficiente modelleermethode, logische geometrieopbouw);
- Gebruik van structurerende elementen, zoals 'layers', 'groups' en naamgeving van elementen.
De presentatie:
- Duidelijkheid van informatieoverdracht;
- Kwaliteit van de renders (gekozen standpunt, belichting, materialisatie etc.);
- Effectief gebruik van opmaakelementen.
Werkbestand(en)
Bij deze toets hoort een algemeen werkbestand: Schots_parlement_start.mb.
Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf).
Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)
Opgave 1
Modelleer de vier houten balken met verbindingselement.
Tips:
- Start met tekenenen/modelleren in het platte vlak;
- Maak handig gebruik van de spiegelsymetrie in het model;
- Plaats de elementen op de juiste plek op basis van de foto/renders.
Opgave 2
Werkbestand
Bij deze vraag hoort het bestand: CADtekening.dwg
Download
Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf).
Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)
Modelleer de voet met daaraan de staven. Maak daarvoor gebruik van het bijgeleverde AutoCad-bestand of teken zelf in Maya.
Tips:
- Start weer in het platte vlak;
- Maak gebruik van de wetenschap dat het V-vormige element onder een hoek van 10 graden staat;
- Maak ook hier gebruik van de spiegelsymetrie;
- Maak slim gebruik van 'groups' en plaatsing van de 'pivot'.
Opgave 3
Inleveren:
- Mayabestand;
- Illustrator-poster.
Bij beide bestanden wordt een zgn 'thumbnail' gevraagd. Dit mag een willekeurig plaatje zijn, bv een jpg met een render van je model.