Infobase: Inleveren opdrachten

Zie ook: regels en regelingen

Aandachtspunten voor het inleveren van bestanden in infoBase:

1. Maximale grootte. Hoeveel dat is staat op de inleverpagina gespecificeerd. Het kan varieren van 20 tot 100 MB.
  2. Tijdslimiet. Het uploaden van een bestand kan maximaal 10 minuten in beslag nemen. De upload snelheid van je internetverbinding is daarvoor bepalend.
  3. Icoon. Bij bestanden anders dan plaatjes of een PDF wordt om een extra icoontje (thumbnail) gevraagd.
  4. Bestandstype. Per inleverslot is vastgelegd welk bestandstype (extensie) geaccepteerd wordt.

Bestandsgrootte

De maximale grootte die ingeleverd kan worden staat vermeld op de inleverpagina. Kijk voordat je probeert in te leveren goed of het bestand niet te groot is.

Als je bestand te groot is, kijk dan of je het bestand kleiner kunt maken:

Tijdslimiet: upload snelheid

Het uploaden van een bestand mag maximaal 10 minuten in beslag nemen. Bij een langzamere verbinding en een groot bestand, kan het zijn dat het niet mogelijk is om het bestand te uploaden.

Als je gebruik maakt van het campus-netwerk van de TU Delft, zou het geen probleem moeten zijn. Zeker niet als je gebruik maakt van een verbinding via een netwerkkabel.

Je internetverbinding thuis kan te weinig upload capaciteit hebben om de grootste bestanden in te leveren.

Voorbeeld: Een ADSL verbinding met een maximale upload van 1MBit/s kan in 10 minuten effectief maximaal 60-70MB uploaden.

Wil je weten welke upload snelheden je kan halen?
Gebruik Speedtest om het te meten. Het gaat om de waarde voor de uploadsnelheid.

Tip: Als je je internetverbinding deelt met huisgenoten, zorg dan dat je voor het inleveren van grote bestanden tijdelijk de volledige beschikking krijgt over de capaciteit. Laat ze uploads (denk ook aan peer-to-peer) tijdelijk even uitzetten.

Icoon

Bij elk ingeleverd bestand wordt een icoontje, een zogenaamde thumbnail, gevraagd. Bij plaatjes (bv jpeg) en PDF bestanden genereren we dat automatisch voor je.

Bij overige bestanden, zoals 3D modellen, is het niet mogelijk om automatisch een thumbnail te genereren. In dat geval moet je naast het bestand ook een plaatje inleveren.

Gebruik voor het icoontje een plaatje van maximaal 1200 pixels hoog of breed. Je kunt hiervoor een screenshot, render of ander geschikt plaatje gebruiken.

Bestandstype: extensie

Per inleverslot is vastgesteld welke bestandstypes er ingeleverd kunnen worden. Dit wordt bepaald door de bestands-extensie. Zorg dat je het juiste type bestand inlevert.

Mogelijk moet je het bestand eerst converteren naar het juiste type. Tijdens de uitleg van de opdrachten wordt aandacht besteed aan het opslaan, exporteren of converteren in het juiste bestandstype.

Het simpelweg aanpassen van de bestand-extensie maakt het weliswaar mogelijk om het bestand in te kunnen leveren, maar de beoordelaar zal het bestand niet kunnen openen als de extensie niet overeenkomt met het soort bestand. Dat is dus zinloos.

PDFs

Al er gevraagd wordt om een PDF in te leveren, dan kan er vanuit gegaan worden dat je gebruik maakt van de mogelijkheid om meerdere pagina's in een PDF onder te brengen.

Als je een poster in Illustrator maakt, kun je dmv meerdere Artboards uit een enkel Illustrator bestand een PDF maken die uit meerdere pagina's bestaat.

Als je Adobe Acrobat op je computer hebt, kun je een PDF met meerdere pagina's samenstellen uit diverse verschillende documenten. Zie: Combine files into PDF.

Snap Tools (2008-01-23)