TU Delft

Toets BK2800b

26 January 2006

Detail van Altenbergsteg, Bern (CH)

General image

Tijdens dit tentamen word je modelleerkennis en ervaring getoetst aan de hand van een Maya-model van een detail van de Altenbergsteg (brug) uit 1857 te Bern, Zwitserland.

Er is al een gedeelte van het model opgebouwd en je zal het resterende deel moeten afmaken. Probeer gebruik te maken van de objecten die er al staan. Mocht je toch een andere (betere) methode weten dan mag die uiteraard ook gebruikt worden.

Sla tussentijds je bestand regelmatig op om dataverlies te verkomen.

Succes!

Opgave 1

Werkbestand

Bij deze vraag hoort het bestand: opgave.zip
Download

Let op: download het bestand en sla het op. (faculteits computers: werk vanaf de D-schijf). Open vervolgens het bestand.
Maya bestanden: start eerst Maya op en open daaarna het bestand vanuit Maya.
Revit bestanden: start eerst Revit op en open daaarna het bestand vanuit Revit.
ZIP of RAR bestanden: pak het bestand uit, bijvoorbeeld met 7-Zip (PC) of Stuffit (Mac)

Opgave 2

Opgave 3

  1. Maak de curve compleet met behulp van de gegeven onderdelen point[1], point[2], point[3], point[4] en curve[8].
  2. Modeleer met de zojuist gemaakt curve het onderstaande object. Maak voor de uitsnede gebruik van curve[9].
    General image
    Tip: de dikte van de staaf is 0.55units.
  3. Maak drie kopieen van het object en plaats deze zo dat het volgende plaatje onstaat.
    General image
    Tip: de tussenruimte is 1.1 units.
  4. Dupliceer de vier staven en spiegel deze om het punt 0,0,0 in de x-richting, zodat het volgende plaatje ontstaat.
    General image

Opgave 4

De bedoeling van deze opdracht is dat je met vectorrenders het volgende samengestelde(!) plaatje maakt.

General image

  1. Zet alle layers aan, ook de "render" layer.
  2. Maak een blinn aan en koppel deze shader aan alle objecten.
  3. Maak een nieuwe camera aan van waaruit je gaat renderen.
  4. Maak een aantal lichten aan om je model te belichten (Bedenk welke lichten je moet gebruiken bij vectorrenders).
  5. Maak de benodigde renders en lever het samengestelde plaatje in een Illustrator-bestand aan.

Inleveren:


Bij beide bestanden wordt een zgn 'thumbnail' gevraagd. Dit mag een willekeurig plaatje zijn, bv een jpg met een render van je model.

 

Quicklinks:
TOI-Pedia Logo

Digital course materials and tutorials library


» compleet overzicht
Script Icon 1

Polygon Section (2007-04-11)

» more scripts
Contact:
TOI, TU Delft
Faculty of Architecture

e-mail: toi-bk@tudelft.nl
student mailpolicy

Visit:
room 01+.West.040
Faculty of Architecture
Building 8
Julianalaan 134
2628 BL Delft

Postal address:
TOI, room 01.West.130
P.O. box 5043
2600 GA Delft

3D Print Lab:
room 01.West.040

website feedback