JTUD - Junior TU Delft

Junior TU Delft is een project voor middelbare scholieren om kennis te maken met het universitaire studeren. Hierbij ga je uit van je eigen ideeën en verbeter je deze met de feedback die je krijgt op je werk.

Wat ga je tijdens het project precies doen?

Je begint met het analyseren van een ruimte. Met de kennis die je hierbij opdoet ga je je eigen ruimte ontwerpen en bouwen in een maquette. Je docent zal hierop commentaar geven. Met dit commentaar in je achterhoofd maak je je definitieve maquette.

Dit definitieve ontwerp ga je in het 3D programma Maya zetten. Je gaat de elementen leren modelleren en je gaat kleur toekennen aan het ontwerp. Het is de bedoeling dat je aan het einde van het project je zelf ontworpen ruimte gaat ‘beleven’ door er een mannetje rond te laten lopen. Hier komen architectuur en beleving samen door het gebruik van een 3D model.

JTUD Quicklinks:

InverseArcRadius (2006-03-20)