BK3070: Opdracht

Het ontwerpproject Stad & Woningbouw in semester BSc3 betreft de transformatie van het Zuidgebied en Delft Instruments (behorend tot Spoorzone Delft) tot woongebied. Dit gebied zal ten gevolge van het ondergronds brengen van het spoor, een grote transformatie ondergaan. Voor BK3070 richten wij ons ook op dit gebied.

“De locatie wordt in het noorden begrensd door de Westlandseweg, in het oosten door de Engelsestraat en gedeeltelijk door de hellingbaan van het spoor, in het zuiden door de Jupiterstraat en in het westen door de Papsouwselaan. We gaan uit van het scenario voor de toekomst waarin het spoor, dat nu bovengronds en op een viaduct ligt, voor een groot deel naar onder de grond verplaatst wordt. Uit het huidige bestemmingsplan en het ontwerp van Busquets (zie Blackboard) is op te maken waar in de locatie het spoor onder- en bovengronds loopt en tevens welke gebouwen behouden zullen blijven.”

De opdracht bestaat uit een aantal onderdelen. Elk van deze onderdelen moet je inleveren en voldoende afsluiten om een voldoende eindresultaat te krijgen. De inlevermomenten liggen altijd voor de begeleidingen zodat het werk besproken kan worden. In producten staat precies beschreven wat er per begeleidingsmoment besproken wordt. Daarnaast is daar aangegeven welk lesmateriaal er hoort bij de opdracht.

Tutorials

Om bekend te raken met de software waar we dit semester mee gaan werken, Rhino & Grasshopper, is er de Getting started with grasshopper die je de basis aanleert. Hierbij doe je een aantal tutorials waarin een aantal veel voorkomende situaties worden uitgelegd. Deze tutorials lever je in en maken deel uit van de beoordeling. Tijdens de 1e begeleiding zal kort een aantal problemen worden behandeld.

Deze opdracht is individueel. Het werk wordt tijdens de begeleidingen besproken.

Producten

De opdracht is verdeeld in een aantal producten die voor de verschillende begeleidingen ingeleverd moeten worden. Op de inleverpagina staat precies beschreven wat je moet inleveren en wanneer de deadline is. Hieronder vind je een overzicht per begeleiding:

Curve Surface Intersect (CSI) (2007-02-20)