BK3070 - Opbouw

Het is mogelijk om de BK3070 op twee manieren te volgen:

De inhoud van de lesstof en de benodigde kennis zijn voor beide opties identiek.

Tijdens de introductielezing wordt de mogelijkheid geboden om aan te geven op welke manier je het vak gaat volgen. Hiervoor gelden aan aantal regels:

Optie 1: Door het behalen van de opdrachten

Het vak wordt behaald door een voldoende te behalen voor de opdrachten. Het vak bestaat uit 4 opdrachten. Elke opdracht wordt tijdens de daarbij behorende begeleiding besproken. De opdracht wordt ingeleverd voor de begeleiding, niets inleveren betekent geen resultaat. Om het vak succesvol af te ronden is het noodzakelijk dat alle opdrachten op tijd worden ingeleverd en besproken. Tijdens of na de laatste begeleiding zal door de docent een eindcijfer worden vastgesteld. Dit cijfer geldt als cijfer voor het gehele vak.

De begeleiding

De producten van de opdracht worden besproken tijdens de begeleiding. Dit gebeurt in groepen van 6-9 studenten gedurende 1 uur. De groepsindeling word vastgelegd in het rooster. In de groepsbegeleiding bespreekt de docent samen met de studenten het ingeleverde werk. Hierbij wordt een actieve houding van de studenten verwacht: studenten bespreken en beoordelen mede het werk van groepsgenoten. De docent kent op basis van de ingeleverde opdrachten en de deelname in de begeleiding aan het eind van het semester een cijfer toe. Er is geen mogelijkheid tot het repareren van het ingeleverde werk tenzij dit op individuele basis door de docent wordt aangegeven.

Huishoudelijkheden voor de opdrachten en begeleidingen

Optie 2: Door het behalen van de toets

Naast de mogelijkheid om het vak te behalen met de opdrachten is er ook de mogelijkheid om alleen de toets te doen. Deze mogelijkheid is er onder andere voor alle herkansers. De toets gaat over alle stof die behandeld is gedurende het semester in de lezingen en het online materiaal en duurt totaal 3 uur. Deze toets bepaalt dus het eindcijfer.

Voor de toets moet je je ook op de reguliere manier via OSIRIS aanmelden voor de zitting in de tentamenweek. De datum en tijd van de toets vind je in het jaartentamensrooster.

Je kunt gewoon deelnemen aan de colleges, maar je neemt niet deel aan de opdrachten en bijbehorende begeleidingen.

Informatica en het ontwerpproject

Het onderwijs van informatica 2 is zo vormgegeven dat het gelinkt kan worden aan het ontwerpproject. Dit is op initiatief van de student. Overleg altijd met de docent van BK3070 over de invulling hiervan.

TOI Analysis (2007-04-18)